سوال و جواب
 
هیئت رهروان بصیر حسینی آبینه
اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِیِّكَ‏ خدایا باش براى ولى خود الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَیْهِ وَعَلى‏ ابآئِهِ، فى‏ حضرت حجت فرزند امام حسن عسكرى درودهاى تو بر او و بر پدرانش باد در هذِهِ السَّاعَةِ، وَفى‏ كُلِّ ساعَةٍ، وَلِیّاً وَحافِظاً، وَقآئِداً وَناصِراً، وَدَلیلاً این ساعت و در هر ساعت یار و مددكار و نگهبان و رهبر و یاور و راهنما وَعَیْناً، حَتّى‏ تُسْكِنَهُ اَرْضَكَ طَوْعاً، وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً و دیده‏ بان تا او را از روى میل و رغبت مردم در روى زمین سكونت دهى و بهره‏ مندش سازى زمانى دراز
 
 

الف) استخاره در موردي است كه انسان دچار ترديد شده باشد.
ب) قبل از استخاره بايد همه مقدمات و شرايط لازم را بر هر كاري فراهم ساخت از قبيل مطالعه و فكر، مشورت با اهل فن و افرادمجرب ، اگر اقدامات فكري و فيزيكي ديگري از قبيل بررسي و تحقيق لازم باشد بايد به انجام رسانيد بعد از همه اينها چنانچه باز دچار ترديد است نوبت به استخاره مي رسد .ولي اگرموضوعي را عقل مورد تاكيد قرار داده و باهر عاقلي هم كه مشورت مي كنيم تاييد مي كند و قراين و شواهد همه به خوبي و صحت آن كار گواهي مي دهند در چنين مواردي نبايد به استخاره دست زد .مورد مهمي كه ديده مي شود بسياري از خانواده ها به استخاره روي مي آورند مساله ازدواج است . ما با تجربه اي كه در اين زمينه داريم توصيه اكيد داريم كه در اين راستا به صرف يك استخاره اقدام نكنيد .وادي حساس و سرنوشت سازي است . قبل از هر چيز اصول ياد شده را رعايت فرماييد و اگر شواهد و دلايل كافي براي صلاحيت فرد پيدا كرديد و با فرزانگي و حكمت و به دور از هيجان و احساسات طرف را شايسته همسري ديديد در اينجا استخاره ضرورت ندارند. استخاره براي چه؟ ولي اگر پس ازطي همه مقدمات و اصول لازم باز هم در نهايت و بدور از وسوسه هاي بي مورد مردد، مانديد آنگاه در نزديك فرد شايسته اي احياناً اقدام به استخاره كنيد.
بنابراين توصيه ما آن است كه در مورد ذكر شده اقدام كنيد خصوصا كه استخاره دوم شما كه مدتي پس از استخاره اول صورت گرفته خوب آمده است.
به نقل از سايت تبيان



منبع : http://www.porseman.org/q/showq.aspx?id=3363 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 24 اسفند 1391برچسب:سوال و جواب,مسئل شرعی, :: 8:51 :: توسط : گل یاس

درباره وبلاگ
به وبلاگ خودتان خوش آمدید
موضوعات
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان هیأت رهروان بصیر حسینی آبینه و آدرس abnieh313.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 403
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1